Om meg

Jeg driver med litt ulike teknikker -i hovedsak strikking, spinning, veving og nupereller.
Håper noen av dere finner glede i å kikke innom bloggen min!

2/03/2013

Tøffe Tova Tøfler

Ja, akkurat det er navnet på denne modellen fra Hifa-Tøffe Tova Tøfler.
Forrige helg fant jeg ut at jeg måtte strikke meg noen nye tøfler.
Hadde jo ikke et eneste par uten store hull under...
Valget av modell var enkelt, for disse fra Hifa har kjempegod passform.
Og så kan jeg glede dere med at mønsteret er gratis, og du finner det nederst på denne siden.

Disse er strikket i Hifa Troll-garn.


Jeg har en venninne som ønsket seg tøfler uten hælkappe.
Dermed fant jeg ut at jeg kunne lage min egen slippers-modell. 
Jeg ble veldig godt fornøyd med resultatet, og det ble venninnen min også :)
Slippers'ene er strikket i Cortina fra Spar-Kjøp.
Det innfelte bildet viser forskjellen på hælkappene. 


5 kommentarer:

  1. Skikkelig flotte disse her. ;-)

    SvarSlett
  2. Flotte tøfler du har strikka. Eg er så enig når det gjeld mønsteret frå Hillevåg, det har super passform.

    SvarSlett
  3. Flotte tøfler du har strikka. Eg er så enig når det gjeld mønsteret frå Hillevåg, det har super passform.

    SvarSlett
  4. Så flotte, disse så skikkelig gode, varme og stødige ut :)

    SvarSlett
  5. Hei! Så flotte tøfler!! De har ikke oppskriften gratis på nettsiden til Hillevåg lenger, kun som garnpakke. Kan du gi en kort sammendrag av oppskriften? ;-) Takk!

    SvarSlett