Om meg

Jeg driver med litt ulike teknikker -i hovedsak strikking, spinning, veving og nupereller.
Håper noen av dere finner glede i å kikke innom bloggen min!

2/14/2013

Sideways Mystery Mittens

Det har blitt mye vottestrikking i det siste.
Jeg har gjort små forandringer på originalmodellen til Elizabeth Zimmermann.
Selve votten har blitt litt lengre, og tommelen har fått avrundet kant.

Jeg har brukt ulike garnsorter: 
De røde parene er i Karisma fra Drops, de turkise og de lilla i Rubin fra Spar Kjøp og det brune paret i Extra Merino fra Schachenmayr. 
Alle parene er strikket på pinner 3,5.

Det ene votteparet strikket jeg en lue til; en enkel og grei modell i ribbestrikk.










4 kommentarer:

  1. Sånn kan det gå når en får DILLA på noe.
    Hadde vært artig å vite hvor mange vottepar det ble av den alongen . . .
    Jeg har tilgode å strikke et par som er ensfarga. Dine var stilige!

    SvarSlett
  2. Skal si du har vært produktiv! Mange flotte votter, og justeringene dine likte jeg ;)
    Stilig sett med lue til :)

    SvarSlett
  3. Så mange flotte vottar du har strikka, og med hue til og! Fekk dilla du på desse vottane. Og eg var den heldige vinnar av det eine paret. Dei har ein kjempegod passform desse vottane.

    SvarSlett
  4. Jøje meg som du strikker :) flotte håndarbeider Sølvi, kjempefine

    SvarSlett