Om meg

Jeg er en strikkeglad dame som bor i nærheten av Nesttun, litt sør for Bergen by. Jeg er lykkelig gift med Otto, og vi har 3 voksne barn.
Håndarbeidsinteressen min har egentlig alltid vært der, men den har tiltatt med årene.
Nå er jeg vel det man kaller lidenskapelig opptatt av håndarbeid.
Det er strikking som har blitt min «greie». Jeg har strikket jevnt og trutt fra ungdomsårene av, og interessen for strikking og planer om strikkeprosjekter bare øker og øker…
Jo mer jeg lærer, jo gøyere blir det. Og travlere og travlere blir det å få gjennomført alle planene.
Jeg foretrekker å bruke tynne strikkepinner og dertil passende ullgarn.
Ellers skal det nevnes at jeg er med i en studiering i regi av Os Husflidslag. Der lærer jeg å veve.
Håper noen av dere finner glede i å kikke i min håndarbeidstråd her inne!

12/09/2012

Sitteunderlag i dobbeltstrikk

Nå er to sitteunderlag ferdig. 
Jeg har strikket dem i Hifa Trollgarn på pinner 8mm og tovet dem i maskin.
Hadde jo tovet ett før, som ble for mye tovet. Så denne gangen gikk jeg forsiktig ut; finvaskprogram på 30gr som tar 30min, og underlagene fikk to runder på dette programmet.
Det fungerte ;) 
Ferdig mål ble 45 x 36cm.  Jeg hadde 49 masker, og det gikk med ca. 240g garn på hvert av sitteunderlagene.  

5 kommentarer:

  1. Dei er verkleg fine og ser så gode og mjuke ut! Du er dyktig med å finna ut av mønster og fargar!

    SvarSlett
  2. Sitteunderlaga blei flotte med stjernemønster! Lurt å strikka dobbeltstrikk, då blei dei sikkert tjukke og gode og sitja på.

    SvarSlett
  3. Disse ble virkelig flotte.

    SvarSlett
  4. mimouna1/09/2013

    Det var noe flotte sitteunderlag! Mønsteret kom godt fram på disse,så bra at tovingen gikk som den skulle denne gangen. Alltid spennende å se hva som kommer ut igjen av vaskemaskinen.

    SvarSlett
  5. Så flotte de er, virker kjempegod og varme - så flink du Sølvi

    SvarSlett