Om meg

Jeg driver med litt ulike teknikker -i hovedsak strikking, spinning, veving og nupereller.
Håper noen av dere finner glede i å kikke innom bloggen min!

12/09/2012

Sitteunderlag i dobbeltstrikk

Nå er to sitteunderlag ferdig. 
Jeg har strikket dem i Hifa Trollgarn på pinner 8mm og tovet dem i maskin.
Hadde jo tovet ett før, som ble for mye tovet. Så denne gangen gikk jeg forsiktig ut; finvaskprogram på 30gr som tar 30min, og underlagene fikk to runder på dette programmet.
Det fungerte ;) 
Ferdig mål ble 45 x 36cm.  Jeg hadde 49 masker, og det gikk med ca. 240g garn på hvert av sitteunderlagene.  

5 kommentarer:

  1. Dei er verkleg fine og ser så gode og mjuke ut! Du er dyktig med å finna ut av mønster og fargar!

    SvarSlett
  2. Sitteunderlaga blei flotte med stjernemønster! Lurt å strikka dobbeltstrikk, då blei dei sikkert tjukke og gode og sitja på.

    SvarSlett
  3. Disse ble virkelig flotte.

    SvarSlett
  4. mimouna1/09/2013

    Det var noe flotte sitteunderlag! Mønsteret kom godt fram på disse,så bra at tovingen gikk som den skulle denne gangen. Alltid spennende å se hva som kommer ut igjen av vaskemaskinen.

    SvarSlett
  5. Så flotte de er, virker kjempegod og varme - så flink du Sølvi

    SvarSlett