Om meg

Jeg driver med litt ulike teknikker -i hovedsak strikking, spinning, veving og nupereller.
Håper noen av dere finner glede i å kikke innom bloggen min!

11/07/2012

Skjerf til herre

Da var jeg i mål med et prosjekt som har tatt noen uker; et herreskjerf i patentstrikk.
Skal si det var en teknikk som "slukte " garn.




 Jeg har brukt Mitu alpakka fra Rauma og pinnenr.3,5
Skjerfet er bortimot 2m langt og veier hele 349g. 
Synes det ble i meste laget.
Derfor er planen å strikke et skjerf til, men da i falsk patent. Vil gjerne sammenligne garnforbruket på disse to teknikkene.

Ellers har jeg sokkestrikk på pinnene; sikkert ikke noen overraskelse det ;)
Og så skal jeg igang med november-lappestrikking til Årsteppet mitt. Jeg er med på en along der vi får mønster til to lapper hver måned. Nå nærmer vi jo oss årets slutt, og jeg gleder meg til sluttresultatet!




4 kommentarer:

  1. Nydeleg sjal du har strikka. Ja patentstrikk trekk mykje garn og går hels seint å strikka. Men resultatet....... det vert supert!

    SvarSlett
  2. Anonym1/23/2013

    What's up, just wanted to mention, I loved this article. It was inspiring. Keep on posting!
    Also see my web site :: best natural cures for insomnia

    SvarSlett
  3. Så flott et skjerf :) ja, patent sluker garn... sikkert glad han som fikk det :)

    SvarSlett
  4. Min erfaring er at patent godt kan strikkes på mye tykkere pinner enn det som er vanlig for garnet og da går det ikke så mye garn. Jeg holder på med et i vestlandsgarn på pinner 6 og det går radig unna, men blir passe tett og fint.

    SvarSlett