Om meg

Jeg driver med litt ulike teknikker -i hovedsak strikking, spinning, veving og nupereller.
Håper noen av dere finner glede i å kikke innom bloggen min!

2/23/2013

Sideways Mystery Mittens


Jeg har gjort det igjen!! Strikket flere votter av Elizbeth Zimmermann, altså.... 
Har glemt å fortelle at mønsteret finnes i boken hennes "Knitting Around".
Boken kan bl.a. kjøpes på amazon.com

Disse tre parene er strikket i Idèna Juvel på pinner 3,5mm.
Det er slett ikke umulig at det blir strikket flere slike votter av meg. 
Akkurat passelig gi-bort-hilsen. 
Faktisk så passelig til dette at jeg fremdeles ikke har fått strikket til meg selv ;)

Har vært inne på tanken å strikke dem i et tynnere ullgarn for så å tove dem lett.
Rillemønsteret gjør at vottene blir veldig elastiske over hånden, 
og dermed får de god passform.
Er litt redd for om tovingen vil ødelegge litt av den elastisiteten.....
Tror jeg skal prøve det ut, ja!


Her ser dere resultatet av sammensyingen.

3 kommentarer:

  1. Så flotte du igjen har strikka, ja det har vorte riktig mange av desse frå dine pinnar. Gleder meg å sjå korleis dei vert om du tovar dei lett.

    SvarSlett
  2. Flotte votter. Jeg liker passformen, de er utrolig gode til å være så annerledes.
    Ang. toving Jeg strikket et par i tynn alpakka, med samme antall masker, tovet dem lett. De ble gode til en femåring.

    SvarSlett
  3. wow, skal si du står på :) så flotte votter!

    SvarSlett