Om meg

Jeg driver med litt ulike teknikker -i hovedsak strikking, spinning, veving og nupereller.
Håper noen av dere finner glede i å kikke innom bloggen min!

9/20/2014

Sokker

Først vil jeg vise dere et sokkepar som nesten ble en UFO..
Bitta Mikkelborg hadde en along gående på begynnelsen av 2013, Rødstrømpemysteriet.
Først nå i sommer gjorde jeg meg ferdig med disse..
De er strikket i Senjagarn, og mønsteret har siden fått navnet Camilla Socks.
Det første bildet er tatt inne en gråværsdag, de andre to er tatt utendørs i solskinn...

 





                                                
Nå i september ble det mer sokkestrikk. Først et par rosa strikket i Pt5.
Det er et sokkegarn som jeg er blitt veldig glad i, men det passer best til pinnenr.3.
Vanligvis et halvt pinnenr større en jeg velger å bruke ;)
Håper at disse passer til en av niesene mine -en herlig jente på 10år.
Jeg har ikke brukt noen oppskrift på disse, men har strikket inn en falsk flette midt framme, 
som følger med hele veien frem til tåfellingen.



Til slutt et par sokker som jeg har strikket nå i uken. Herresokker i str.44.
Var på strikketreff hos Tonje Brodering, og der var det noe mykt og deilig sokkegarn som fristet. 
Er jo litt spent på slitestyrken siden tråden var heller løs i tvinnen til sokkegarn å være. 
Det var oppskrift på innsiden av banderolen, og den brukte jeg som utgangspunkt.
Ellers må det sies at sokkene skulle strikkes på pinner 4mm, og det er liksom helt uaktuelt for meg. 
De ble strikket på 3,5mm pinner, og det ga et fast og fint resultat.



6 kommentarer:

  1. Tre herlige par labbar du har strikka, Sølvi! Glad for at rødstrømpemysteriet er fullført, dei vart skikkeleg flotte!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Åshild! Synes også at Rødstrømpene er fine -lekkert flettemønster helt ned over hælen ;)

      Slett
  2. Rart at det finnes "ufo" hos deg, igrunn - men, bra at dei fekk bli ferdige!! Kjempefine! Du strikker så jevnt og fint, og skjønner grunn når du går på pinnemålet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Linda.
      Må flire litt nå... Jeg har faktisk et par ufoer til. Et sokkepar som har lagt 1-2 år, og en påbegynt jakke i alpakka som har lagt i maaaange år ;) Sokkene blir nok ferdigstilt en vakker dag, har mindre håp for jakken...

      Slett
  3. Kjempefine sokker alle tre! Likte veldig godt ufosokkane, dei fortjente å bli ferdige ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ufosokkene er nok et litt mer forseggjort par, ja :)
      Men av og til er det ønskelig med litt tykkere sokker, og da synes jeg glattstrikk er veldig ok.
      Alt til sitt bruk.. ;)

      Slett