Om meg

Jeg driver med litt ulike teknikker -i hovedsak strikking, spinning, veving og nupereller.
Håper noen av dere finner glede i å kikke innom bloggen min!

5/06/2014

Pulsvarmere i vevstrikk

Siste helgen i mars var jeg på årsmøtet til Hordaland Husflidslag.
Der lærte jeg å strikke vevstrikk.

Resultatet ble pulsvarmere i herlig solgul farge ispedd litt lysegrønt og lyseblått  :)



Fant en grei instruksjonsvideo på YouTube.
Jeg strikket pulsvarmerene i rundstrikk på strømpepinner, så jeg slapp å strikke fra vrangen.

Enkle huskeregler: 
1. Du skal alltid strikke med den fargen som du ikke har på pinnen fra omgangen før.
2. Du skal alltid strikke den masken som bare ble løftet av i forrige omgang.

Tips:
Bruk gjerne tykkere pinner enn du normalt ville gjort med garnet. Vevstrikk blir nemlig litt fast og kompakt.
Jeg har brukt Smart-garn og, om jeg ikke husker feil, pinner 4mm. Event. var det 3,5mm. 
(At jeg aldri lærer meg å notere slikt....!!!)
Maskeantallet må være delelig med to.

3 kommentarer:

  1. Mykje jobb, men lekket resultat! Sikkert og visst!

    SvarSlett
  2. Det er ein teknikk eg ikkje har prøvd ennå. Pulsvarmerene dine blei kjempefine!

    SvarSlett
  3. Stilig, desse likte eg. Litt retropreg over dei. Og det virka ikkje så innvikla, sånn teknikkmessig, som det såg ut!

    SvarSlett