Om meg

Jeg driver med litt ulike teknikker -i hovedsak strikking, spinning, veving og nupereller.
Håper noen av dere finner glede i å kikke innom bloggen min!

10/06/2013

Merediths vår

Mange av dere har sikkert fått med dere at Bitta Mikkelborg har gitt ut boka "Sokker". Den har undertittel "Strikking hele året"!


Boken har hele 52 oppskrifter på sokker i ulike størrelser. 
Her er flotte design, gode forklaringer og mange fine bilder!

For dere som har vært innom bloggen min før -det er samme damen som har designet Ysocks-mønsteret som jeg er så glad i. 
Hun er også kjent under navnet Bittami, 
og hun har nettbutikken Bittamis Design.








Første paret jeg har strikket fra boken er altså "Merediths vår".
Jeg liker veldig godt de fine linjene i buer som er på baksiden av sokken.
Synes de er så dekorative!
Jeg har brukt Dale Hakkespett
-et 6-trådet garn som jeg synes var nydelig å strikke med. 
Og fine fargekombinasjoner var det også :)
Har strikket på pinner 2,5mm.






3 kommentarer:

  1. Nydelige sokker dette! Det er mange fine mønstre i boka, eg har og kjøpt den.

    SvarSlett
  2. Fine sokkar - som alltid. Garnet du har brukt har eg faktisk ikkje prøvd, trur ikkje eg har det i lageret ein gong. Må kanskje på ønskelista sidan du skryt.

    SvarSlett
  3. Nydelige sokker! Har ikke sett din blogg før, men nå har jeg lagt den til på min liste så denne kommer jeg nok til å lese regelmessig :-) Var mye fint her :-)

    SvarSlett