Om meg

Jeg driver med litt ulike teknikker -i hovedsak strikking, spinning, veving og nupereller.
Håper noen av dere finner glede i å kikke innom bloggen min!

8/24/2013

Bolero

I begynnelsen av juli strikket jeg meg bolero.
Har faktisk tenkt lenge at det er et plagg jeg vil ha. 
Og så -i "Hjemmet" nr.25/13 dukket det opp en modell som jeg bare falt helt for :)

Hadde kjøpt meg kjole til et sommerbryllup, og det var en passende anledning for å strikke boleroen. 
Måtte finne et garn med matchende farge og i passe tykkelse.
Valget falt på Drops Baby Alpaca Silk. Det var mykt og hadde fin glans.
Kan bare si at det var deilig å strikke med også :)


Riller i nederkant...

...og hullmønster framme


Modellen er strikket på en enkel og grei måte; fram og tilbake og sydd sammen under armene.
Dette er et mønster fra Sandnesgarn, designet av Liv Stangeland. 
Plagget er opprinnelig strikket i Mandarin Petit.






8 kommentarer:

  1. Så artig et mønster og den var fin på!

    SvarSlett
  2. Den var kjempefin!
    Vet du hvem som har mønsteret (i tillegg til Hjemmet)?

    SvarSlett
    Svar
    1. Beklager -glemte å ta det med.
      Nå har jeg lagt inn opplysningene i bloggteksten :)

      Slett
  3. Denna har eg kjendt på og sett "live" - og synes den er kjempefin!

    SvarSlett
  4. Denne var lekker, Sølvi! Så fin over kjolen din. Riktig kledd il fest i dette antrekket.

    SvarSlett
  5. Boleroen din var nydelig, veldig fin fasong og kledelig på deg!
    Den kunne eg tenkt meg å strikka :)

    SvarSlett
  6. Åh, den kledde du Sølvi, en kjempefin bolero du har laget, også den blide dama da :) all grunn til det, så fin som du e :) riktig god helg til deg, glede meg til okt ;)

    SvarSlett