Om meg

Jeg driver med litt ulike teknikker -i hovedsak strikking, spinning, veving og nupereller.
Håper noen av dere finner glede i å kikke innom bloggen min!

3/05/2013

Sideways Mystery Mittens

Tro det eller ei....
Men mellom flere påbegynte sokkepar, en nesten ferdig Mariusgenser samt en nylig påbegynt tunika begynte jeg på et nytt vottepar av Elizabeth Zimmermann.
Jeg hadde jo planlagt at jeg skulle strikke et par for å prøve ut hvordan de ble å tove, men jeg hadde egentlig ikke tenkt sånn med èn gang ;)
Sånn er det når tankene på et prosjekt ikke slipper taket!


Her ser dere resultatet. Og jeg er kjempefornøyd -deilige, myke og lune votter som passer akkurat til meg.
De er forøvrig strikket i Pt2 med innslag av Rauma Finull i rødt. Brukte pinner 4mm og tovet vottene på 40 grader på et kortvaskprogram (30min).


7 kommentarer:

  1. Desse blei tøffe! Var det her du brukte den sammenheklinga av saumen-- ala E.Z.'s teknikk?

    SvarSlett
  2. Du får det jammen unna! Trur eg skal starta dagen lika tidleg som deg så eg rekke få nåke gjort på desse pinnane mine eg og!
    Flott med dei raude dekorstripene!

    SvarSlett
  3. Disse ble flotte. Ekstra swung med den stripa.

    SvarSlett
  4. Hvis alongvottene skulle premieres ville jeg gitt min stemme til dette paret!
    De var utrolig stilige med de røde stripene som fikk ei fin avslutning ned over brotet.
    Hurra for deg!

    SvarSlett
  5. De vottene var fine! Er mønsteret tilgjengelig noe sted? Har sjekket Ravelry, men finner dem ikke der.

    SvarSlett
  6. Scrollet og fant det ut selv. ;) Ny bok på ønskelisten.

    SvarSlett