Om meg

Jeg er en strikkeglad dame som bor i nærheten av Nesttun, litt sør for Bergen by. Jeg er lykkelig gift med Otto, og vi har 3 voksne barn.
Håndarbeidsinteressen min har egentlig alltid vært der, men den har tiltatt med årene.
Nå er jeg vel det man kaller lidenskapelig opptatt av håndarbeid.
Det er strikking som har blitt min «greie». Jeg har strikket jevnt og trutt fra ungdomsårene av, og interessen for strikking og planer om strikkeprosjekter bare øker og øker…
Jo mer jeg lærer, jo gøyere blir det. Og travlere og travlere blir det å få gjennomført alle planene.
Jeg foretrekker å bruke tynne strikkepinner og dertil passende ullgarn.
Ellers skal det nevnes at jeg er med i en studiering i regi av Os Husflidslag. Der lærer jeg å veve.
Håper noen av dere finner glede i å kikke i min håndarbeidstråd her inne!

12/27/2012

Luer i ribbestrikk

Her er tre luer jeg strikket til jul.
Alle er strikket i Mitu Alpakka fra Rauma, et aldeles nydelig garn. 
Det er mykt og godt, og luene blir kløfrie og behagelige.
Jeg brukte pinner 3,5mm.

Luene er strikket i forskjellige størrelser. Den grå er ca.10-12 år, den blågrønne ca.14 år og den brune en liten herrestørrelse.
Jeg la opp henholdsvis 104, 116 og 120 masker.




6 kommentarer:

  1. Så flotte huene vart! Med det deilige garnet vert dei nok gode i bruk.

    SvarSlett
  2. Det var gode, flotte luer! Har ikke prøvd det garnet, det ser deilig ut.

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg skulle rette en skrivefeil og vips "rettet" jeg hele greia.
      Takk for garntips, luene ser gode ut.
      Godt nytt år til deg og dine.

      Slett
  4. Hvilken oppskrift har du brukt?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har ikke brukt oppskrift. Som du kan se i bloggteksten har jeg skrevet litt om maskeantall, trådvalg og pinnenr.
      Jeg husker ikke hvor lange jeg strikket luene, så der må du eventuelt bare prøve deg fram.

      Slett